عنوان دسته بندی: مطالب سئو

جهت قابل دسترس بودن وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو نیاز است در ابتدا آن را به موتورهای جستجو معرفی و ثبت کنیم. از آنجایی که پرکاربرترین موتور جستجو گوگل است، بنابراین باید توجه و حساسیت زیادی نسبت به جضور در این موتور جستجو داشته باشیم. برای ثبت سایت خود در گوگل نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ شما می بایست تنها یکبار سایت خود را در گوگل ثبت نمایید. ربات‌های گوگل پس از آن، اقدام به خزش در سایت شما می کنند. معرفی سایت خود به گوگل ابتدا به آدرس  https://www.google.com/webmasters مراجعه کرده و  روی Search Console کلیک می کنیم. در این حین، چنانچه در حساب کاربریتان نباشید، می بایست ابتدا لاگین کنید. سپس بر روی دکمه Add property کلیک و آدرس وبسایت خود را وارد نمایید. در مرحله بعد از طریق چند روش می توانیم سایت خود را برای گوگل احراز هویت کنیم؛ ساده ترین روش دانلود فایل html و آپلود آن در شاخه اصلی سایت خود است. روش هایی دیگری همچون استفاده از تگ در بالای صفحات سایت، استفاده از گوگل آنالیتیکز یا گوگل تگ منیجر به شرطی که با همان حساب کاربری باشد و ... در دسترس می باشد. پس از انجام یکی از روش های فوق و به اصطلاح verify نمودن سایت خود، بر روی دکمه done کلیک نمایید تا سایت شما در گوگل ثبت شود.
هدف از بهینه سازی سایت برای جستجو یا سئو استراتژی بهینه سازی سایت برای جستجو تنها زمانی موثر واقع می شود که هدف از تمام اقداماتی که برای این کار انجام می شود، صرفا بهبود کیفیت کلی یک وب سایت (در بلند مدت) باشد. استراتژی های بهینه سازی سایت برای جستجو یا همان سئو به شکل های مختلفی شکل می گیرند؛ اما اساسا، استراتژی ها را می توان به سادگی به این اصول طبقه بندی کرد: محتوا محور تمرکز بر مسائل فنی برند محور اما چرا مهم است که در این استراتژی ها سرمایه گذاری کنید در حالی که روش های زیادی در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟! اول اینکه بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از قوی ترین کانال های بازاریابی برای کسب و کار است، زیرا این تمرکز به طور خاص افرادی را هدف قرار می دهد که در حال حاضر نیاز به یک محصول، خدمات یا اطلاعات (از طریق جستجو) دارند. آمار متقاعد کننده برای توجه به مسئله سئو 6،886،013،574 جستجو در روز 4،5 میلیارد جستجو در گوگل در روز 91.4٪ از همه جستجوها در بستر گوگل (جستجوی گوگل، نقشه ها، تصاویر و یوتیوب) اتفاق می افتد. 94.95٪ از جستجوگران بر روی نتایج جستجوی طبیعی (ارگانیک) کلیک می کنند. اگر چه مطالعات اخیر نشان می دهد که تغییرات چشمگیری در نسبت کلیک ارگانیک در سال 2017 (در مقایسه با 2015) وجود دارد: (کاهش 25٪...
انتخاب کلمات کلیدی در زمینه فعالیت یک وب سایت از مهترین کارهایی است که هر مدیر وب سایتی می بایست انجام دهد تا از طریق آن قادر باشد عناوین و محتوای مناسب صفحات سایت خود را انتخاب نماید. در هر شغلی مهترین کلمات کلیدی مرتبط با آن مشخص است، اما با کمک ابزارهای مختلف پیدا کردن عبارات کلیدی جدیدتر و میزان جستجوی آنها بسیار ساده تر خواهد بود. ابزارهای گوگل در انتخاب کلمات کلیدی مناسب گوگل دو ابزار بسیار کاربردی برای این کار دارد که عبارتند از ابزار Goolge Trends و یکی دیگر Google Keyword Planner و با استفاده از آنها به راحتی می توانید عبارات کلیدی در زمینه فعالیت خود را بیابید. ابزار Google Trends برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری خود می توانید به سایت Google Trends مراجعه نمایید. این سایت مهمترین عبارات کلیدی مربوط به زمینه کاری شما را در اختیارتان قرار می دهد. کافی است کلمه اصلی زمینه فعالیت خود را در باکس بالای صفحه وارد نمایید. پس از آن شما به صفحه دیگری منتقل می شوید که در آن آمار مربوط به کلمه ای که شما جستجو نموده اید، نمایش داده می شود. کافی است در بخش پایین صفحه (Related searches) اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مرتبط به سایت خود را بیابید. در این بخش دو تب وجو دارد: Top و Rising که تب Top به شما مهمترین کلمات کلیدی و تب Rising...
اعتبار دامنه یک فاکتور غیر رسمی سئو است که نقش بسیار مهمی دارد. Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه می باشند. این دو معیار امتیازهایی با مقیاس 100 هستند که توسط شرکت Moz ایجاد و توسعه داده شده اند و رتبه دامنه مورد نظر را در موتورهای جستجو تخمین می زنند. سئو موز برای تعیین اعتبار دامنه از یادگیری ماشین در مقابل الگوریتم گوگل استفاده می کند. مظابق تحقیقات صورت گرفته حدود 40 عامل هستند که مستقیما در این نمره دهی مؤثر هستند. تعداد بالای این عوامل و سیگنال ها باعث شده است که اعتبار دامنه بر خلاف PR گوگل، یک میزان خیلی شناور و همواره در حال تغییر باشد. یکی از عوامل دخیل در مورد اعتبار دامنه تعداد لینک هایی است که به صفحه اصلی سایت شما یا صفحات داخلی آن شده باشد. اعتبار دامنه یک مقیاس قطعی نیست و کاربرد اصلی آن در سئوی و طراحی سایت، زمانی است که می خواهید به جز نتایج عینی همانند تعداد ورودی از گوگل و یا میزان فروش، یک مقیاس عددی هم از سایت خود داشته باشید. این مقوله وقتی جالب تر می شود که این اندازه گیری در ابتدای کار نیز از سایت خود و رقیبان انجام گرفته باشد و معیار خوبی جهت سنجش میزان فعالیت خود در زمینه سئو سایتتان است.  مقیاس اعتبار دامنه جالب است بدانید اعتبار دامنه یک...
چگونه رتبه سایت در گوگل را افزایش دهیم؟ پنج راه کاری که باید انجام داد تا رتبه سایت شما افزایش یابد: انتشار محتوای مرتبط: محتوای کافی که به طور خاص برای کاربر مورد نظر ایجاد شده است، ترافیک سایت را افزایش می دهد که باعث افزایش اعتبار و ارتباط سایت شما می شود و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد.شناسایی و هدف کلمه کلیدی برای هر صفحه که این عبارات باید چند بار در صفحه تکرار شوند. به روز رسانی منظم محتوا: محتوای به روز شده که به عنوان یکی از شاخص های مرتبط بودن سایت به شمار می آید باید به طور منظم به روز شود. ابر داده: هنگام طراحی سایت هر صفحه حاوی تگبرای وارد کردن ابرداده یا اطلاعات مربوط به صفحه شماست. عنوان ابر داده: عنوان ابرداده مسئول عناوین صفحه نمایش که در بالای پنجره مرورگر است، می باشد که این مهم ترین فراداده در صفحه شماست. تعریف ابردادهیک توضیح مختصر و جذاب از آنچه درون سایت قرار دارد، با هدف تشویق مردم برای ورود به آن که این توصیف شامل دو جمله کامل است. کلمه کلیدی ابرداده: به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید آن را به حدود 6-8 عبارات، هر عبارت شامل 1-4 حرف. یک نمونه عالی «درجه علوم رایانه» است. کلمه کلیدی برای تطبیق رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود. لینک...
1 2