راهبردهای بهبود سئو سایت در سال 2018

راهبردهای بهبود سئو سایت در سال 2018

هدف از بهینه سازی سایت برای جستجو یا سئو

استراتژی بهینه سازی سایت برای جستجو تنها زمانی موثر واقع می شود که هدف از تمام اقداماتی که برای این کار انجام می شود، صرفا بهبود کیفیت کلی یک وب سایت (در بلند مدت) باشد.

استراتژی های بهینه سازی سایت برای جستجو یا همان سئو به شکل های مختلفی شکل می گیرند؛ اما اساسا، استراتژی ها را می توان به سادگی به این اصول طبقه بندی کرد:

  • محتوا محور
  • تمرکز بر مسائل فنی
  • برند محور
اما چرا مهم است که در این استراتژی ها سرمایه گذاری کنید در حالی که روش های زیادی در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟!

اول اینکه بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از قوی ترین کانال های بازاریابی برای کسب و کار است، زیرا این تمرکز به طور خاص افرادی را هدف قرار می دهد که در حال حاضر نیاز به یک محصول، خدمات یا اطلاعات (از طریق جستجو) دارند.

آمار متقاعد کننده برای توجه به مسئله سئو

  • 6،886،013،574 جستجو در روز
  • 4،5 میلیارد جستجو در گوگل در روز
  • 91.4٪ از همه جستجوها در بستر گوگل (جستجوی گوگل، نقشه ها، تصاویر و یوتیوب) اتفاق می افتد.
  • 94.95٪ از جستجوگران بر روی نتایج جستجوی طبیعی (ارگانیک) کلیک می کنند.
  • اگر چه مطالعات اخیر نشان می دهد که تغییرات چشمگیری در نسبت کلیک ارگانیک در سال 2017 (در مقایسه با 2015) وجود دارد: (کاهش 25٪ سهم کلیک در دسکتاپ و کاهش 55٪ در تلفن همراه).
  • حساب گوگل برای 62.6 درصد از بازدیدکنندگان در سراسر وب رجیستر شده است.
  • پیش بینی می شود که صنعت جستجوگرها تا سال 2018 به 72 میلیارد دلار برسد.

در نهایت اینکه در طول دو دهه گذشته بسیاری از افراد، کسب و کارها و سازمان ها از خدمات بهبود جستجو بهره مند شده اند؛ چه از طریق تولید درآمد و یا با تقویت نام تجاری خود.

سئو به عنوان یک صنعت بسیار بزرگ است، اما به عنوان یک رشته بازاریابی، روز به روز سخت تر می شود.

بسیاری از موفقیت آمیزترین کمپین های جستجو در جهان در راستای آنچه که گوگل در بیشتر مواقع مهم ترین جنبه های بهینه سازی می نامد، عمل نموده اند، مانند:

  • معماری: آسان ساختن کار گوگل برای پیدا کردن، خزیدن، نشان دادن و درک صفحات مهم سایت شما.
  • محتوا: ایجاد تخصص، مسئولیت پذیری و اعتماد.
  • لینک ها: ایجاد یک شهرت مثبت برای وب سایت شما.

چگونه استراتژی های مؤثر سئو را توسعه دهیم؟

مشاوران سئو اغلب با بررسی کامل یک وب سایت، کمپین مورد نظر خود را شروع می کنند.

دلیل بسیار خوبی برای آن وجود دارد؛ زیرا بررسی فنی سایت به ما اجازه می دهد تا به طور واقعی درک کنیم که چه چیزی باید انجام شود تا سایت بتواند به اهداف مورد نظر برسد.

اما چه نوع فرایندهایی بررسی جستجوگرها را شامل می شود؟

در اینجا یک گریز سریع به این فرآیندها داریم:

  • کلید واژه و تجزیه و تحلیل نتایج جستجوی آنها
  • تحقیق و تحلیل رقبا
  • تجزیه و تحلیل فنی سایت
  • تجزیه و تحلیل صفحات و سطح محتوای سایت
  • تجزیه و تحلیل تجربه کاربری
  • تجزیه و تحلیل لینک ها

به طور خلاصه، بررسی یک وب سایت می تواند در پاسخ به زمینه های اصلی توسعه استراتژیک یک وب سایت کمک فراوانی نماید.

برچسب ها:

افزودن نظر

CAPTCHA2