دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فن آوری های دیجیتال، عمدتا در اینترنت، از جمله تلفن های همراه، تبلیغات صفحه نمایش و هر رسانه دیجیتال دیگر است.

توسعه بازاریابی دیجیتال از دهه 1990 و 2000 تغییر کرده است که کسب و کارها از تکنولوژی برای بازاریابی استفاده می کنند. همانطور که سیستم عامل های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازاریابی و زندگی روزمره گنجانده شده است، مردم از دستگاه های دیجیتالی به جای بازدید از فروشگاه های فیزیکی استفاده می کنند، کمپین های بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل شدن بیشتر و کارآمد هستند.

بازاریابی تجارت الکترونیک، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی بهینه سازی، بازاریابی مستقیم ایمیل، تبلیغات صفحه نمایش، کتاب الکترونیکی و دیسک های نوری و بازی ها در تکنولوژی پیشرفته ما بیشتر رایج هستند. در واقع، بازاریابی دیجیتال در حال حاضر به کانال های غیر اینترنتی که رسانه های دیجیتالی مانند تلفن های همراه (SMS و MMS)، تماس تلفنی و زنگ های تلفن همراه را در اختیار دارند، گسترش می یابد. به طور ذاتی، این گسترش به کانال های غیر اینترنتی کمک می کند تا بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی آنلاین متمایز کند، یکی دیگر از اصطلاحات کلیدی برای روش های بازاریابی که در بالا ذکر شد، که به شدت در اینترنت اتفاق می افتد.

توسعه بازاریابی دیجیتال از توسعه تکنولوژی جدا نیست. یکی از نکات کلیدی در آغاز سال 1971 بود که ری تاملینسون نخستین ایمیل را فرستاد و تکنولوژی او پلتفرم را برای اجازه دادن به مردم برای ارسال و دریافت فایل از طریق ماشین های مختلف تنظیم کرد. با این حال، دوره قابل تشخیص بیشتر به عنوان آغاز بازاریابی دیجیتال در سال 1990 به این صورت بود که موتور جستجو Archie به عنوان یک شاخص برای سایتهای FTP ایجاد شد. در دهه 1980، ظرفیت ذخیره سازی کامپیوتر به اندازه کافی بزرگ بود تا حجم زیادی اطلاعات مشتری را ذخیره کند. شرکت ها شروع به انتخاب تکنیک های آنلاین مانند بازاریابی پایگاه داده و نه فهرست کارگزاری محدود کردند. این نوع پایگاه داده ها به شرکت ها امکان داد تا اطلاعات مشتریان را به طور موثر پیگیری کند و بنابراین ارتباط بین خریدار و فروشنده را تغییر داد. با این حال، فرآیند کتابچه ای کارآمد نبود.

در دهه 1990، واژه بازاریابی دیجیتال برای اولین بار ساخته شد، با شروع معماری سرور / مشتری و محبوبیت رایانه های شخصی، برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بخش مهمی از تکنولوژی بازاریابی شد. رقابت شدید باعث شد تا فروشنده ها سرویس بیشتری را به نرم افزارهای خود اضافه کنند، مثلا بازاریابی، فروش و سرویس های کاربردی. پس از اینکه اینترنت متولد شد، بازاریابان نیز توانستند داده های مشتریان آنلاین خود را با استفاده از نرم افزار eCRM ذخیره کنند. شرکت ها می توانند اطلاعات مربوط به نیازهای مشتری را به روز کنند و اولویت های تجربه خود را به دست آورند. این باعث شد که اولین تبلیغ بنر قابل کلیک در سال 1994 که "AT & T" "You Will" بود و در طی چهار ماه اول زندگی خود، 44 درصد از افرادی که آن را روی تبلیغ قرار داده بودند.

در سال 2000، با استفاده از کاربران اینترنت بیشتر و بیشتر و تولد آی فون، مشتریان به جای مشاوره با یک فروشنده، محصولات جدید و مورد نیازهایشان را به طور آنلاین تصمیم گیری کردند، که باعث ایجاد یک مشکل جدید برای بخش بازاریابی یک شرکت شد. علاوه بر این، یک نظرسنجی در سال 2000 در بریتانیا نشان داد که اکثر خرده فروشان آدرس دامنه خود را ثبت نکرده اند. این مشکلات باعث شد تا بازاریابان راه های دیجیتالی برای توسعه بازار پیدا کنند.

در سال 2007، مفهوم اتوماسیون بازاریابی برای حل مسئله بالا مطرح شد. اتوماسیون بازاریابی به مشتریان کمک کرد، مشتریان بازاریابی چند کاناله را راه اندازی کرده و اطلاعات شخصی را برای مشتریان فراهم کند. با این حال، سرعت سازگاری آن با دستگاه های مصرف کننده به اندازه کافی سریع نبود.

بازاریابی دیجیتال در 2000 و 2010 پیچیده تر شد، گسترش دستگاه هایی که قادر به دسترسی به رسانه های دیجیتال بودند، باعث رشد ناگهانی شد. آمار تولید شده در سالهای 2012 و 2013 نشان داد که بازاریابی دیجیتال هنوز در حال رشد است. با توسعه رسانه های اجتماعی در دهه 2000، مانند LinkedIn، فیس بوک، یوتیوب و توییتر، مصرف کنندگان در زندگی روزمره بسیار وابسته به الکترونیک دیجیتال بودند. بنابراین، انتظار می رود که یک تجربه کاربری بدون درز در کانال های مختلف برای جستجوی اطلاعات محصول مورد استفاده قرار گیرد. تغییر رفتار مشتری، تنوع تکنولوژی بازاریابی را بهبود بخشید.

بازاریابی دیجیتال نیز به عنوان "بازاریابی آنلاین"، "بازاریابی اینترنتی" معروف است. اصطلاح بازاریابی دیجیتال در طول زمان محبوبیت زیادی یافته است. در بازاریابی آنلاین در ایالات متحده آمریکا یک اصطلاح رایج است. در ایتالیا بازاریابی دیجیتال به عنوان بازاریابی وب شناخته می شود. بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان تبدیل به شایع ترین واژه، به ویژه پس از سال 2013 است.

رشد رسانه های دیجیتال سالانه 4.5 تریلیون تبلیغ آنلاین صورت می گیرد که رسانه های دیجیتال در سال 2010 با رشد 48 درصدی مواجه هستند.

افزودن نظر

CAPTCHA2