اعتبار دامنه و اعتبار صفحه

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه

اعتبار دامنه یک فاکتور غیر رسمی سئو است که نقش بسیار مهمی دارد. Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه می باشند.

این دو معیار امتیازهایی با مقیاس 100 هستند که توسط شرکت Moz ایجاد و توسعه داده شده اند و رتبه دامنه مورد نظر را در موتورهای جستجو تخمین می زنند. سئو موز برای تعیین اعتبار دامنه از یادگیری ماشین در مقابل الگوریتم گوگل استفاده می کند.

مظابق تحقیقات صورت گرفته حدود 40 عامل هستند که مستقیما در این نمره دهی مؤثر هستند. تعداد بالای این عوامل و سیگنال ها باعث شده است که اعتبار دامنه بر خلاف PR گوگل، یک میزان خیلی شناور و همواره در حال تغییر باشد.

یکی از عوامل دخیل در مورد اعتبار دامنه تعداد لینک هایی است که به صفحه اصلی سایت شما یا صفحات داخلی آن شده باشد.

اعتبار دامنه

اعتبار دامنه یک مقیاس قطعی نیست و کاربرد اصلی آن در سئوی و طراحی سایت، زمانی است که می خواهید به جز نتایج عینی همانند تعداد ورودی از گوگل و یا میزان فروش، یک مقیاس عددی هم از سایت خود داشته باشید.

این مقوله وقتی جالب تر می شود که این اندازه گیری در ابتدای کار نیز از سایت خود و رقیبان انجام گرفته باشد و معیار خوبی جهت سنجش میزان فعالیت خود در زمینه سئو سایتتان است. 

مقیاس اعتبار دامنه

جالب است بدانید اعتبار دامنه یک مقیاس لگاریتمی است، بدین معنی که افزایش آن از 10 به 20 به مراتب آسان تر از ارتقای این کمیت از 40 به 50 است.

برخلاف سایر معیارهای سئو، افزایش ارزش دامنه به طور مستقیم کار سختی است. این فاکتور از مجموعه عوامل دیگر همچون MozRank و MozTrust ایجاد می شود که هر کدام از آنها بر روی آن تاثیر می گذارند. در واقع این کار عمدا انجام شده است. از آنجایی که گوگل فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد، لذا این معیار نیز باید فاکتورهای مختلفی را به خوبی محاسبه کند.

بهترین راه برای بهبود اعتبار دامنه کار بر روی سئو کلی سایت است و به طور خاص باید بر روی گرفتن لینکهای بیشتر از صفحات و تارنماهای خوب دیگر تمرکز کرد.

برچسب ها:

افزودن نظر

CAPTCHA2